אלומות

דף הבית >  אלומות
ממלכתייסודי
 
 

שם הייחודיות:


" חינוך ברוח עקרונות האנתרופוסופיה "
שנת הקמה של בית ספר: 1950
מספר תלמידים תשע"ח:  180
 

הבטחה חינוכית:


בית החינוך שואב את עקרונותיו מתוך החינוך האנתרופוסופי הרואה את הילד כישות מתפתחת ואת הילדות כפרק זמן משמעותי ובעל ערך. הילדות נתפשת כתקופה של הבשלה, צמיחה פנימית ורכישה הדרגתית של כישורים , איכויות והבנות. אנו מאמינים כי: תלמיד הלומד בהתאם לייחודיותו ולהתפתחותו הרגשית, מצליח להגשים את עצמו ומביא לידי ביטוי את יכולותיו במיגוון תחומים: אומנות, מוסיקה, דרמה, תקשורת, מלאכה, מחול, אפיה וכו'. בעולם של היום ישנה חשיבות מכרעת להשכלה ולהתנסות רב תחומית רחבה ככל האפשר.

מימד פדגוגי

מימד פדגוגי

על פי עקרונות החינוך האנתרופוסופי והתאם ללמידה המתרחבת תלמידינו נחשפים למגוון תחומי לימוד שונים : נגינה, תפירה, סריגה, חקלאות, תיאטרון, מחול , אפיה וזאת בתוספת ללימודי החובה. הלמידה מתקיימת בצורה חוויתית ובשילוב אומנויות ופעילויות גופניות כגון שעת הבוקר אשר במהלכה מתרגלים התלמידים את הנלמד באמצאות פעילויות גופניות. .

מימד קהילתי

מימד קהילתי

קהילת בית החינוך - ילדים, הורים והצוות החינוכי, תתנהל יחד, בשיתוף פעולה, מתוך גאווה ותחושת שייכות. זאת על מנת לתמוך בעשייה החינוכית תוך מתן תשומת לב ליחיד ולקבוצה. הקהילה תתנהל על פי קוד תרבותי שהיא עצמה קבעה: עיסוק בשאלת שינוי דימוי הקהילה. הכרות הצוות את אנשי הקהילה וסביבת מגוריהם ישיבות צוות, ביקורי בית, סיור בשכונה. קביעת קוד שיחה יחד עם נציגי ההורים בבית הספר קביעה והפצה של תקנון ההולם את חזון בית הספר בניית מערכת תקשורת מתקדמת עם הורי הקהילה (הפצת הודעות דרך המייל) יציאה של התלמידים והצוות החינוכי אל מחוץ לכתלי בית הספר על מנת להתנדב ולתרום. קביעת ימי שיא קהילתיים, התומכים במטרות החינוכיות ובצרכי הקהילה(חנוכה ושבועות)
בניית מערך התנדבות של הורי הקהילה בתוך בית הספר. הקמה והפצה של ידיעון בית ספרי.

מימד ארגוני

מימד ארגוני

התאמת לוח השעות ושינוי לוח הצלצולים, מחנכות מלמדות בשעתיים הראשונות בכיתות האם. מסלול הבוקר עם המחנכות בכיתות ובחצרות. בחירת תוכניות קר"ב בהתאם לייחודיות. התאמת מערכת השעות להדרכות, ישיבות צוות, לימודי עמיתים, ביקורי בית. הקצאת שעות וזמן שיאפשרו את כל הנ"ל

מימד הון אנושי

מימד הון אנושי

בנית צוות של אנשי חינוך מסורים, הרואים בעבודתם בראש ובראשונה את החינוך כשליחות. אנו מבינים כי כל אדם בבית הספר, הבא במגע עם הילדים, שייך לצוות החינוכי. על הצוות החינוכי לעבוד יחד מתוך אחריות ותמיכה הדדית. בית החינוך מתחייב לדאוג לפיתוח הצוות מבחינה מקצועית, נפשית ורוחנית, זאת על מנת שכל אחד מאנשי הצוות יוכל להגשים את עצמו בבית החינוך.

איים של חדשנות:

גן ילדים עפ"י עקרונות האנתרופוסופיה נבנה ואנו מקווים כי מספר הנרשמים אפשר את פתיחתו בשנת הלימודים הבאה.
הקמנו, הלכה למעשה, חווה חקלאית בבית חינוך אלומות.

בית הספר מקיים לימוד בדרכים אלטרנטיביות: גיאומטריה , אוריינות(מילים) בשיעורי אפיה.
בבית הספר פועלת עמותת "המרכז ישראלי לילדות טובה יותר" יחד עם העמותה פיתחנו פיילוט של כתה אחת, בה לימדו יחדיו אם - מורה לאנגלית, שני מתנדבים מפרויקט מסע ומתנדבת מהעמותה, יחד עם המורה לאנגלית של בית הספר. במסגרת הפיילוט, התלמידים יצאו למסע מופלא בן 4 חודשים ששיאו היה יום אנגלית בספארי בסגנון "המירוץ למיליון". עמותת "המרכז ישראלי לילדות טובה יותר" שותפה במיגוון פרויקטים נוספים - נשמח להרחיב לפי בקשה.
שיתוף פעולה עם עמותת שיעור אחר- אנשי הייטק שהעבירו סדרת שיעורים מעוררי ומעודדי למידה לשכבת ה'.השיא נסיעה אליהם והקמת מעבדת מחשבים אצלו.
שיתוף פעולה עם חברת "מצמיחים" (לשעברs.o.s) - קיום סדנאות איכותיות ביותר למניעת אלימות - חלקן בחבירה משותפת ובסיבסוד של העמותה הישראלית לילדות טובה יותר.
שיתוף פעולה עם עמותת "פו"ש" - קניית שעות של הוראה מתקנת, במטרה לקדם תלמידים אשר אינם עומדים בקריטריונים של שעות השילוב של משרד החינוך.
לחיצת יד למחנכת בכל בוקר טרם הכניסה לכתה, מסלול בוקר לכל שכבה בהתאם לצרכיה (קפיצה בחבל, הליכת שיווי משקל, כריות עדשים)

פרטי התקשרות:

מנהל/ת:דרור מהרבן
טלפון:09-8332012
טלפונים נוספים:09-8627590
פקס:09-8627590
אתר אינטרנט:לחץ כאן
כתובת:סוף רח' קפלן, נאות- גנים נתניה
פנה ישירות לביה"ס
3.JPG 5.JPG 6.JPG 7.JPG 8.JPG 11.JPG 12.JPG 13.JPG 14.JPG 15.JPG 16.JPG 20.JPG