איתמר

דף הבית >  איתמר
ממלכתייסודי
 
 

שם הייחודיות:


" ק.ס.מ.י מדע והנדסה - ייחודיות השמה דגש על פיתוח חשיבה הנדסית ושילובה בהיבטים פדגוגיים, למען מתן פתרונות הנדסיים וטכנולוגיים המותירים חותם אקולוגי חיובי." [

שנת הקמה של בית ספר: 1950
מספר תלמידים תשע"ז:  426

הבטחה חינוכית:


תכנית הייחודיות שמה דגש על פיתוח חשיבה הנדסית הלקוחה ממודל העולם הטכנולוגי היזמי. הנחת היסוד היא שהדרך הראויה להכין את התלמידים לאתגרי המאה ה – 21, המאופיינת בקצב מהיר של שינויים ומעברים, היא להפוך את בית הספר למוסד מאתגר המחולל הזדמנויות לחשיבה ועשייה יזמית . זהו למעשה מענה לצרכני החינוך בהווה ובעתיד - תלמידים עם כישורי חשיבה גבוהים, יצירתיים, יצרניים וביצועיים. תכנית ייחודית זו משלבת את עקרונות המדע והטכנולוגיה במגוון תחומים הנדסיים: הנדסת מכונות, רובוטיקה, הנדסת אלקטרוניקה, הנדסה ביו רפואית, הנדסת מחשבים ועוד, תוך למידה משמעותית. בית הספר מעודד מעורבות של בנים ובנות כאחד בתחומי המדע והטכנולוגיה ומשלב משימות אתגר מתחומי הנדסה שונים, בשיתוף עם מוזיאון המדע בירושלים ותוכנית ENGINEER שבתמיכת האיחוד האירופי.


מימד ארגוני

מימד ארגוני

כלל תלמידי ביה"ס מתנסים בלמידת עומק מבוססת חקר המשלבת תהליכי למידה הכוללים את שלבי התיכון ההנדסי ומפקידים תוצר סופי.
כל קהילת תלמידה מציגה את התוצר הסופי, על פי שלבי התיכון ההנדסי, בפני תלמידי בית הספר- ילדים מלמדים ילדים. מאפשרים (תשומות/משאבים):
- חדר מורים לומד
- ליווי והנחייה של מומחי תוכן
- שיתוף גורמים חיצוניים בהלימה לייחודיות

מימד הון אנושי

מימד הון אנושי

תהליך הייחודיות מוביל ליצירת קהילת למידה בביה"ס, תוך הבניית תהליך למידה משמעותי - חוויתי המשלב פיתוח מיומנויות של עבודת צוות וניהול שיח מכבד ומקדם. התהליך מחזק, מגבש ומקדם את הצוות ומוביל לצמיחה מקצועית. הדיאלוג, ההיוועצות והלמידה הרפלקטיבית מובילים ליישום רעיונות חדשים, לגיוון ההוראה, להכנה ותכנון קפדניים, להתייחסות לשונות בין הלמודים.  ניתנת ההזדמנות להעמיק את הקשר עם התלמידים דרך הוראה אישית.

מימד פדגוגי

מימד פדגוגי

פיתוח קהילת למידה החושבת ב"כובע של מהנדס", המתרגמת חשיבה הנדסית להיבטים פדגוגיים, תוך מתן מענה לצרכים הבאים:

1. לצייד את הילדים בכלים המכוונים ללמידה משמעותית, רלוונטית ובעלת ערך, על מנת להכשיר אותם לעולם חדשני טכנולוגי.

2. לאפשר למידה חווייתית ומשמעותית תוך דיאלוג בינאישי המזמן פיתוח תפקודי לומד.

3. תוצר למידה דרך התנסות אישית וחקר בדגש על למידת עמיתים.

4. לקדם את הידע השיתופי, אשר יביא לצמיחת הידע האינדיבידואלי.

5. פיתוח מודל חשיבה הנדסית תוך שימוש בשלבי התיכון ההנדסי. בכל שכבות הגיל נבחרו נושאי הלימוד הרלבנטיים ופותחו גישות הוראה-ולמידה חדשניות ומגוונות המכוונות לדרך הגילוי וכן לפיתוח החשיבה והחקר.

אבני הדרך בעבודתנו החינוכית:

  • התלמיד במרכז תהליך הלמידה.
  • המורה מנחה תהליך למידה משותף וחוויתי.
  • הלומד שואל, פעיל, יצירתי ויצרני.

מימד קהילתי

מימד קהילתי

בית הספר מקיים קשר הדוק עם קהילת ההורים על ידי אתר בית הספר וחוזר חודשי. ההורים שותפים לאירועים בנושא הייחודיות ופרויקט "הורה מעשיר" בנושא. כמו כן מהנדסים מחברת "ברודקום" מקיימים מפגשים שבועיים עם תלמידים במסגרת יזמות הנדסית ועבודת חקר בנושא. בנוסף, בית הספר עובד בשיתוף פעולה עם מוזיאון המדע בירושלים ותכנית ENGINEER שבתמיכת האיחוד האירופי.


איים של חדשנות:

חושבים טכנולוגיה- למידה חווייתית ומשמעותית בשילוב אייפדים ושיעורים מתוקשבים. כל כיתות בית הספר כולל חדרי הספח, מקוונים ומחוברים לאינטרנט. תכנית "אמירים" רב – גילית – לטיפוח תלמידים מצטיינים. כל תלמיד בוחר 3 קורסים בתחומים שונים כדוגמת: מהנדסים צעירים, חינוך פיננסי, מדענים צעירים, תעתועי ראיה, המשחק כספורט וחינוך ערכי. 
אנגלית מוגברת- למודי אנגלית מוגברת החל מכיתה א'. מרחבי למידה המעודדים למידה משמעותית וחווייתית כדוגמת: חדר "מהנדסים צעירים", גן אקולוגי בדגש על עצי ארץ ישראל וסלעיה ובו סיורים וירטואליים באמצעות ברקודים.

פרטי התקשרות:

מנהל/ת:ד"ר אורנה חנס
טלפון:09-8822782
טלפונים נוספים:09-8623873
פקס:09-8623873
אתר אינטרנט:לחץ כאן
כתובת:יאיר נתניה
פנה ישירות לביה"ס
ביורפואה מי בכיתה תמונה קסמי מדע למידה חוץ כיתית- עבודה עם צוות: ילדים מלמדים ילדים הנדסה חוקרים ומגלים בגן האקולוגי עובדת חקר בשילוב סיורים ורטואליים הנדסת מכונות בכיתת "מהנדסים צעירים" למידה משמעותית בסביבה עתירת טכנולוגיה באמצעות אייפדים יוזמה טכנולוגית וזכייה בירד מדע וטכנולוגיה את/ה המהנדס/ת של העתיד?