שמרית

דף הבית >  שמרית
ממלכתייסודי
 
 

שם הייחודיות:


 

חינוך ללמידה לשם טיפוח אדם אוטונומי המנהל את למידתו מתוך חופש בחירה, מודעות ומכוונות עצמית

שנת הקמה של בית ספר: 2011
מספר תלמידים תשע"ט:  793
 

הבטחה חינוכית:


  "ואהבת לרעך" הינו ערך מרכזי בתרבות בית הספר. מאמינים בפיתוח עולם ערכי ופיתוח תודעה מוסרית, אהבה לזולת ואחריות חברתית. מאמינים בפיתוח בוגרים בעלי יכולות וכישורים בינאישיים כגון: ביצוע תהליכים רפלקטיביים, התבוננות פנימה, למידה מתוך חקר וגילוי והנעה עצמית.אנו מעודדים שיתופיות ופתיחות במטרה לסייע בפיתוח היכולות הייחודיות של הילדים,זיהוי רגשות, גיבוש קול אישי והצמחה אישית של הלומד, על מנת לאפשר לכל לומד את "חלון ההזדמנויות" שלו .

מימד פדגוגי

מימד פדגוגי

 

בבית הספר מתפתחת תכנית לימודים מבוססת עיקרון הבחירה המושכלת. התכנית מזמנת תהליכי למידה בה הלומד מלמד ולהיפך.הלמידה מבוססת אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה ובדגש על תפקודי הלומד המצופים. במסגרת תכנית זו הילדים מתנסים באתגרים קוגניטיביים, חוויות חברתיות ואישיות רגשיות מעצימות.תכנית הלימודים נחלקת לשני אשכולות מרכזיים: מקצועות הליבה, מקצועות בעלי מאפייני הרחבה והעשרה.

ביה"ס נותן דעתו על רווחת הרגשית של הילדים ונמצא בתחילתו של תהליך הטמעת מיינפולנס ככלי להעצמה רגשית ומיקוד. בנוסף: קרבתו הטבעית של בית הספר לחורשת האלונים מזמנת למידה ב"כתת יער" בשכבות הגיל השונות.

מימד קהילתי

מימד קהילתי

בבית הספר תכנית ערכית חברתית בשם - "שיתוף קהילתי" במסגרת התכנית ילדים מבית הספר וילדים מהשכונה הסמוכה מקיימים, אחת לשבועיים, מפגשי שיתוף חברתיים. בנוסף, בית הספר יוזם ולוקח חלק בתכניות מקדמות תרומה לקהילה.

מימד ארגוני

מימד ארגוני

בבית הספר מערכת למידה ייחודית בה הילדים לומדים במסגרות שונות חלקן גם דו גילאי ורב גילאי.
הילדים לומדים ומלמדים האחד את השני.

כחלק משיתוף קהילתי הורים מפתחים קורסים ומגיעים למפגשי למידה בתוך מערכת השעות כחלק מסדירויות קבועות בבית הספר

מימד הון אנושי

מימד הון אנושי

צוות בית הספר נבחר בקפידה בדגש על איכויותיו האקדמיות והאישיות
חלקם  בוגרי תכניות הסבת אקדמיים השונות ומביאים איתם ניסיון חיים עשיר לצד הכשרתם כאנשי הוראה וחלקם פרחי הוראה שהגיעו משיתופי פעולה עם מכללות אקדמיות.. .

תרבות בית הספר מדגישה דיאלוג, שיח ויכולת לזהות את האדם הלומד הרב מימדי, מתקיים שיח פתוח בין מחנכים לילדים ובין כל באי בית הספר

איים של חדשנות:

 

לומדים מלמדים: במערכת שעות הלמידה  משובצות שעות בהן ילדים כותבים ומלמדים בקורסים שהם בחרו להנחות.
מערכת למידה בעלת מאפיינים דמוקרטיים בדגש על עיקרון הבחירה.
הלמידה מתרחשת בתהליכי חקר בדגש על תהליכים ממוקדי למידה בסביבה חוץ כיתתית.

ביה"ס גאה בקבוצות ילדי הרובוטיקה הפועלות בשעות היום ובשעות אחה"צ (מופעלות ע"י רכזת ובשיתוף הורים מנטורים), מבצעות תהליכים טכנולגיים לקראת תחרויות ארציות.

אנו פעילים בחידון התנ"ך העירוני, ובשלוש השנים האחרונות זוכים בתחרויות עירוניות במקומות מכובדים.

אנו מקיימים קורס הנקרא  "טעימות אקדמיות" במהלכו מתקיימים שלושה מפגשים ראשונים מקורס "מבוא למדעי הפסיכולוגיה". כל תלמיד מקבל תפקיד בקבוצתו וביחד נלמדים  כלים משחקיים דיגיטליים המסייעים ללמידה.

הפעילות מלווה בקשר ובביקור עם אוניברסיטת תל – אביב..

אנו מפתחים תחנת רדיו בית ספרית, הפעילה בהפסקות ובשיעורים וכן בימי שיא, אותה מפעילים ילדים מביה"ס והיא מביאה לידי ביטוי תכנים חינוכיים

קבצים ודוחות:

פרטי התקשרות:

מנהל/ת:אליאן לסמן
טלפון:09-7738292
טלפונים נוספים:09-9668222
פקס:09-7738293
אתר אינטרנט:לחץ כאן
כתובת:רח' הדקל 10 נתניה
פנה ישירות לביה"ס
https://drive.google.com/file/d/0B_jk2M9KDTJjLVZZX1QzSV9hLUk/view?ts=565dbaf8
gallery1.JPG gallery2.JPG gallery3.JPG