יגאל אלון

דף הבית >  יגאל אלון
ממלכתייסודי
 
 

שם הייחודיות:


"הוראה ולמידה רב תחומית"
שנת הקמה של בית ספר: 1986
מספר תלמידים תשע"ח:  259

הבטחה חינוכית:


הצוות החינוכי בבית הספר מזדהה עם משנתו של יגאל אלון הרואה חשיבות עליונה בפיתוח מחשבתו האוטונומית של האדם וטיפוח כושרו היצירתי וההגותי. אנו מאמינים כי לצורך הכשרת אזרח המחר של "קהילת יגאל אלון" עלינו לחנך בוגר המודע לשאיפותיו, דעותיו וכישוריו והממצה את מיטב יכולותיו למען עצמו ולטובת החברה בה הוא חי. דרך הייחודיות הבית ספרית "הוראה למידה רב תחומית", אנו מניעים את הלומדים להרחיב את מושגיהם על עצמם ועל העולם, לרכוש ידע בתחומי דעת שונים המשולבים יחד על פי נושא מאחד, ולהשתמש בו בדרך אותנטית וליצור קשרים בין דיסציפלינות שונות.

מימד קהילתי

מימד קהילתי

בתהליך הלמידה נוטלים חלק גם בעלי תפקיד כגון רכזת תקשוב, מטמיעה מטעם סיסמה לכל תלמיד, מאמנת מטעם המודל לחדשנות בחינוך ומורים מתוכנית קרב . מעורבות גורמים אלו הרחיבה את יריעת המיומנויות שרוכשים הילדים, הציגה טכנולוגיה חדישה, הפגישה את הילדים עם מיומנויות ותכנים חדשים ובכך תרמו לסקרנות ולרצון ללמידה.
ההורים שותפים ומעורבים בתהליך הן מבחינת היותם מקורות מידע חשובים לתלמידים לאורך התהליך, והן בהשתתפותם בפרויקט הסיום בו מציגים הילדים את משנתם.

מימד ארגוני

מימד ארגוני

במערכת ממוסדת מסגרת שבועית במערכת לשיח מפגשי צוותי לכול שכבת גיל. במפגש השבועי לקחו חלק פעיל כול המורים המלמדים באותה שכבה, מנהלת/סגנית/ רכזת הייחודיות. מטרת המפגשים : קביעת מטרות, החלטה על פרויקט סיום שאליו אנו חותרים לאורך התהליך.
בניית תוכנית עבודה הכוללת מטרות לימודיות, חברתיות ואקלימיות. כמו כן המסגרת אפשרה לצוות שיתוף, התייעצות למידת עמיתים, למידה מהצלחות ובקרה על התהליך.

מימד פדגוגי

מימד פדגוגי

אופייה וייחודה של הייחודיות שלנו היא בעובדה שכל הצוות החינוכי של השכבות הנוטלות חלק בפרויקט הינו מעורב בתהליך. הצוות החינוכי יצר שפה משותפת סביב התהליך, הלמידה היתה משותפת וכן פיתוח הפרויקטים וההתנהלות בכיתות היו מתוכננים ומשותפים לצוות כולו. עבודת הצוות שיקפה לתלמידים את אחת מהמטרות של הבנת העולם כמורכב מצבעים שונים, ומחייב שיתופי פעולה בין חלקיו השונים לשם יצירת שלם מוגמר. הצוות יצר שילובים וקישורים הן למקצועות הליבה והן ליתר המקצועות, דבר שתורם ללמידה ולאקלים לימודי וחברתי חיובי. העבודה המשותפת מקדמת חיזוק קשרי העבודה בין חברי הצוות ומעודדת את התלמידים לחזק קשרי עבודה ולמידה בינם לבין עצמם. מרחבי הלמידה הינם מגוונים דבר שתורם להנאה ולהנעה ללמידה .  דרכי ההוראה גם הן שונות ומגוונות. התלמידים נחשפים לעולם הדיגיטאלי ולמדו להשתמש בתוכנות ובכלים אינטרנטיים רבים.

מימד הון אנושי

מימד הון אנושי

הייחודיות אפשרה לכול מורה להיות שותפה לקבלת החלטות, להביא לידי ביטוי את תחומי העניין , חוזקות - במה לכישורים וכישרונות. המפגשים אפשרו להכרות מעמיקה בין חברי הצוות, יצרו חברויות וקדמו אקלים מיטבי בין הצוות החינוכי. כמו כן המפגשים אפשרו לנו לפעול כארגון לומד . כל משתתף תרם ונתרם מההון האינטלקטואלי קיים בתוך ביה"ס. ההכרה שקיבלה כול מורה ביחס לעשייה הגבירה את המוטיבציה להשבחת דרכי הוראה ולמידה.

איים של חדשנות:

בבית הספר מתקיים שימוש באמצעי הוראה שונים וחלקם גם טכנולוגיים הלקוחים מעולמו של התלמיד. מיקוד למידה בזמן וסביב נושא. -למידה מכוונת פרויקט.
לתוצרי התלמידים יש ממשות בסביבתם הקרובה: ביה"ס, שכונה ועיר.

פרטי התקשרות:

מנהל/ת:מיכל גלבר
טלפון:09-8359162
פקס:09-8653718
כתובת:נורדאו 18 נתניה
פנה ישירות לביה"ס
1.JPG 3.JPG 7.JPG 8.JPG 9.JPG 12.JPG 13.JPG 15.JPG 16.JPG 19.JPG